10 July, 2012

Hari ada satu peristiwa


Bismillahirrahmanirrahim.Sollu Alan Nabiy .

Assalamualaikum.

Hari ni cikgu baru sejarah akan mula mengajar kelas saya . Cikgunya bernama Encik Salimin . Memanglah saya tak kenal nama itu , tapi saya kenal wajahnya . Beliau merupakan cikgu tuisyeennn ssyaaaaa ! Memang terkejut sesangat . Ingatkan beliau serius macam kakaknya iaitu Cikgu Syahida yang cuti bersalin dan ha adiknya inilah yang menggantikan tempat cikgu shahida buat sementara waktu . Rupa-rupanya kelakar orangnya . Memang terhibur la sgt dismping menmbah ilmu yang lepas-lepas dan mendatang . Hehe asyik-II


Pekse dah nak dekat . Nak dekat sesangat . Doakan saya semoga saya menjadi hamba yang bersyukur . Saya sayang kalian . Biarpu tidak pernah bersua , namun kita kan saudara seislam ? 

Saya punya kawan yang kadang-kadang menyakitkan hati saya . Memanglah kan , saya pun ada jugak buat perkara macam tu . Budak-budak nak meningkat dewasa , macam-macam ragamnya . Saya terima . InsyaAllah .

Ada cikgu tu , orang baru nak tambah makanan dalam perut . Dia kata , makey sokmo . Adess , roti jak tu eh. Bukey namboh nasik pom.Cikgu gak ehh  

Jangan pikir wajah itu cantik.Lantas perasan ada orang tengoklah , kenanlah . Ingat , jangan perasan ! Kerana kekadang perasan itu memakan diri sendiri . Buang masa , baik membaca . Baik mengingati Allah SWT dripd mengingati perkara yang melalaikan . Heh 

Dahulu , pemuda yang berjuang itu dalam kepalanya hanya jihad dan memburu syahid. Kini , ia diganti dengan jodoh da memburu si solehah . - Menang atau Syahid Adwa'

Ingat wahai pemuda , anda ada tanggungjawab.Bukan sekadar memburu solehah yang entah kemana .Tapi buru dahulu mati syahid , baru jumpa dengan solehah yang benar solehah. Jika hanya angau dan angan-angan sahaja tiada guna . Geram jugak tengok dan baca status orang macam ini. blogger-emoticon.blogspot.com
Nauzubillah.

sorry , entry saya , saya campur macam-macam.
Apa yang singgah kat otak , terus tulis . Hehe

p's : Ramadan menghampiri.Yeayyyy .Alhamdulillah 

Fastabiqul Khairat 
Wassalam
Syahira Hamdan
20 Syaaban 1433

No comments :