30 June, 2012

Tamrin Qiadi 2012


Bismillahirrahmanirrahim.Sollu Alan Nabiy .


Assalamualaikum .

Alhamdulillah dah lepas Tamrin Qiadi 2012 . Sasaran yang terlibat adalah pengawas tapi kalau pemimpin rakan sebaya ( PRS ) atau badan dakwah ( BADA ) nak join sekali pun buleh tapi terhad untuk tingkatan 4/5 tapi ada jugak kak tingkatan 6 join sekali . Program ini disertai oleh para muslimin dan muslimat.

Pengisian memang terbaik . Asyik makan je . Dahlah makanan sumeanya sedap-sedap ... Bonda Azah yang masakkan bersama kak-kak dan guru-guru MTM .. Malam terakhir sebelum pulang , antara pukul 1-2 pagi ... kitorang duduk dihadapan laut muhasabah diri ... Menangis teresak-esak .. Muslimat je . Muslimin heh , duk jebek ! Cikgu Dzulkifli dan Ustazah Azah yang menjadi mentor .. Mereka bagus . Pastu pagi tu mandi lauttt !!! Best sangat-sangat . Mandi laut bersama kawan-kawan sekumpulan . Takbir lah , menyanyi lagu tema lah , macam-macam dan best sangat-sangat ! :D

Pastu kena letak pasir hitam kat muka . hoho

Saya gembira. Alhamdulillah .

Eh stop , tak habis lagi . Hari ke-2 tak silap , abg fesi menyiarkan video tentang syiah . Laknat syiah !!! Mereka semua akan bunuh pengikut Sunni kerana bagi mereka MEMBUNUH orang Sunni akan mendapat PAHALA . Sesat punya orang . Nauzubillahi minzalik . Tak cukup dari tu , orang Melayu pon ada jugak yang terpengaruh . Yelah , kita kadang-kadang tak boleh bezakan antara sunni dengan syiah sebab mereka pun nak sama dengan sunni .. Mereka tak tunjuk sikap mereka yang sebenar kepada orang awam , tapi dibelakang ,, puih ! ueekk . Part yang paling sedih dan para muslimat tutup mata adalah apabila orang syiah bunuh orang sunni. Mereka potong kepalaaaaaa ! Argh memang tak boleh lupa .. Allah , kejam gileeee. Syiah sudah bertapak di Malaysia dan yang paling banyak pengaruh adalah di Selangor . Kelantan sudah ada cuma dalam keadaan senyap .. Mereka tidak menggunakan nama 'SYIAH' tapi nama lain untuk mewujudkan organisasi mereka. Tulah sebabnya pihak agama Islam tak boleh saman .... Abg fesi kata orang syiah lebih zalim dri orang zionis. Allah lagi lah teruk . Lantas saya teringat , sebaik-baik jin adalah sejahat-jahat manusia .    Gulp !

Taklupa untuk kami sembahyang sunat dhuha , qiamulail berjamaah dan solat fardhu berjamaah . Dengar kuliah maghrib dan subuh berjamaah .

Hari pertama , biasalah . Pendaftaran dan kemaskan barangan untuk ke dewan . Makan tak lupa yee . Hihi . Abg-abg dan kak-kak fesi bagi barang amanah . Siapa yang merosakkannya akan dihukum . Hukumannya adalah, jeng-jeng-jeng ... Pakai pinggan plastik dekat tekak yang bertulis ' saya cuai =3 ' . Haa itu dia . Hahah .. Dan alhamdulillah semuanya okey .

Saya gembira kerana dihargai , disayangi dan dihormati .

Saya sayang kalian .

Wallahua'lam.
Syahira Hamdan.
11 Syaaban 1433

No comments :