06 April, 2012

Dear,success is what you think.

Click here for more inspiring photos!
The balloon is light , but when wind blows it  It will be heavy.



Bismillahirrahmanirrahim.Alhamdulillahi Rabbil Alamin Wassolatu Wassalam Ala Sayyidina Muhammad , Wa Ala Alihi Wa Shohbihi Ajma'in.

Assalamualaikum Warahmatullahi taala wabarokatuh .


Rendah bukan tiket untuk antum mengeluh untuk mendapat kejayaan.Sukses tidak dilihat kepada ketinggian.Biarpun bagi sesetengah pihak , pandangan mereka terhadap orang yang sukses ini berlainan.Ada yang beranggap  insan yang sukses , tinggi dan cantik itu adalah manusia yang ideal .Manakala bagi manusia sukses yang biasa sahaja , mereka memandang kepada ilmu.

Saya mendapat iktibar ketika pergi ke hospital tempoh hari . Seperti yang saya coretkan pada entri yang lepas.Ada doktor yang tinggi , cool . Ada juga yang rendah , malah rendah sama dengan saya.Saya rasa malu dengan diri sendiri yang mempersoalkan kenapa saya rendah . Cuma doktor tu kecik la sikit berbanding dengan saya ni ~.^

Saya yakin, ramai yang tak percaya bahawa saya ni adalah saya bila mereka berjumpa dengan saya.Kenapa? Kerana saya bukan seperti yang mereka sangkakan.Saya bukan tinggi , bukan kurus . Tapi anda harus percaya bahawasanya saya ini adalah saya :)

Biarpun begitu , kejayaan itu bermula dengan diri kita sendiri.Tidak mengharapkan mana-mana orang.
Langkah seribu bermula dari langkah yang kecil.Percayalah.Saya kekadang pon rasa nak ngantuk bila bukak buku , tidur jap (=.=") dan selepas itu nyesal . Baca buku balik.Review balik.Balas dendam balik sebab terlajak tidur tadi . Aiyakkkk .

Siti Nor Syahira binti Hamdan .Doctor.Medic.Cairo University

p's : solehah bukan hanya di facebook!!!

No comments :