10 April, 2012

Islamphobia

Follow c u t e s e c r e t s for more cute photos ♥
Berhati-hati melintas jalan,jangan sampai ia sejengkal dari diri baru nak lari.Dakwah itu tanggungjawabmu,pimpinlah mereka yang hendak melintas jalan,untuk terhindar dari kemalangan di akhirat.


Bismillahirrahmanirrahim.

Saya menulis ni pun dalam keadaan curi-curi masa sebab saya tahu masa untuk saya membaca tidak banyak.Ada lebih 3 minggu untuk saya mengulang kaji semua subjek tingkatan satu , dua dan tiga. Apapun , doakan saya semoga sukses.Ameen ya rabb.

*Allahu yubarik fikk !!!

Saya terpikir pasal islamphobia.Apa yang menyebabkan terjadinya islamphobia ? Pertama kali bila saya terdengar perkataan tu , terlintas lalu di kepala saya bahawa seseorang yang phobia ataupun anti terhadap islam . Orang yang athies ni atau secara ringkasnya , orang yang tidak percaya pada Tuhan mungkin juga boleh dikategorikan.Kim Hee Chul , ahli Super Junior tu seorang athies . Habis kawan-kawan se'perjuang'an dia ajak dia pergi gereja , dengan muka merahnya dia masuk . (eh , dia masuk ke ? wallahua'lam -.-' )

Walaubagaimanapun , mereka ni suka memutar balikkan ayat-ayat suci al-Quran . Cthnya , "perangailah orang-orang kafir itu" . Mereka tukar menjadi "perangilah orang-orang islam itu" ... Itulah ibrahnya , kita sebagai baka islam , kena (wajib) mempercayai al-Quran . Kerana jika kita mengabaikannya , jalan yang kita lalui pasti tak tentu hala . TERSESAT .

Saya tidak mahu tulis entri ini dengan lebih lanjut.Ilmu saya sangat cetek dalam ilmu tentang islamphobia ini . Walaubagaimanya , 'antum' yang sudi membaca silalah pergi ke laman web ini . Mengisahkan seorang insan yang mem'perjuang'kan tentang kenapa mereka (tak tahu nak kata apa.... tak nak baca !!! )

AMARAN : ORANG YANG LEMAH IMAN JANGAN BUKAK OOOOOO =.= !!



Ya Allah , selamatkanlah kami didunia dan diakhirat.Berkatilah dan redhailah hidup kami.Ya Allah , berikanlah kami jalan yang lurus , jalan yang Engkau redha lagi berkati.Permudahkan urusan kami , lembutkan dan tsabatkanlah hati-hati kami . Jadilah kami pejuang agama-MU, tidak gentar mahu sedikitpun .Ya Allah , fahamilah kami tentang mereka , mereka yang telah lama berjuang demi menegakkan agama-MU biarpun mereka terpaksa mengorbankan diri mereka sendiri demi mengingatkan janji agung-MU . Syurga yang bakal Engkau berikan buat mereka.Ganjaran atas apa yang telah mereka lakukan.Janganlah sesatkan kami,bukakanlah pintu hati kami untuk berjihad demi agama-MU . Dakwah yang tertitip rapi , mengalun indah bait kata yang tersusun , hindarilah kami dari penyakit wahan.Ampunilah kami , ampunilah kami ,ampunilah kami.

Wallahua'lam.

No comments :