24 January, 2012

Masih ada ruangkah ?




Ya, bila aku ketawa . Ada belenggu yang akan tiba . Kecewa akan menjemput untuk bertemu ..
Tidak bolehkah aku terus ketawa yang menjadi penawar jiwa untuk seketika tanpa ada resah di jiwa ?


Izinkan aku untuk senyum manis pada orang tanpa paksaan.
Izinkan aku untuk terus senyum tatkala dilanda masalah..


Masihkah ada ruang untukku bahagia selamanya ?


Ya,aku masih kecil . Remaja panggilan yang sesuai untukku.15 tahun.Ya,mungkin hidupku masih panjang untuk mengerti tentang hidup ini . Dulu masa tingkatan 14 , aku tertanya-tanya di mana bahagia ? Masih ada ruangkah ?


Bila 15 tahun datang bertamu , ya sedikit sebanyak bahagia itu menempa . Alhamdulillah . Memang memerlukan kekuatan yang jitu untuk menempah sebarang kemungkinan yang tidak diingini...


Masihkah ada ruang untuk bahagia ? Masihkah ada ruang untuk senyuman ?
Ya

No comments :