08 January, 2012

NiQab





Lama tak jumpa.Sihat?Esok mungkin ada peluang untuk menghafal sedikit sifir agar tidak dirotani oleh cikgu Fauzan . ( cute mathematics teacher ) . And then , i think and i hope ( no cane ) . Sifir 3-12 , punca kuasa dua , kuasa dua dan kuasa tiga.Sesiapa yang superb math , sudah tentu faham dan tahu.InsyaAllah.


Sekarang , kontroversi tentang niqab.Saya tak berpuas hati kepada sesetengah niqabis yang sombong terhadap sejantinanya.Jika pada kaum Adam itu lain kira,tapi ini kaum Hawa.Kaummu sendiri wahai niQabis.
Usah dikau sombong dengan niqabmu.Kerana jika ada sombong dalam hatimu , kau bukan istiqomah.Adakah dikau memakainya kerana manusia yang tidak punya erti?! . Pakailah kerana Allah , dikau akan bahagia.
Saya tak berpuas hati kerana mereka (niqabis) hanya rapat kepada sekutu dengan mereka.Usah kau timbulkan fitnah.Saya bukan apa-apa.Tapi saya ada hati untuk menilai,sedikit kekecewaan tercalit di sanubari.

Maafkan saya wahai niQabis,andai coretan ini membuatkan hati muliamu tercalar.Namun , ini hanya dedikasi hati.Yang mana saya curahkan isi hati ( tak semua ) . Saya terfikir , mungkin jika seorang itu memakai purdah , dia mungkin akan didekati.MasyaAllah , usah begitu . Purdah atau tidak , itu hak dia.Pada mereka yang ingin berpurdah tidak berpeluang , manakala yang berpeluang tidak mahu pula.Syukurlah dengan kurnia Ilahimu wahai insan.


Saya tidak menyanggah , nak upload gambar.Silakan.Mereka bagus kerana mereka tidak menunjukkan wajah solehah mereka kepada orang lain.Tapi jangan tabarruj wahai saudaraku.Kaulah adalah insan solehah dan bertaqwa.Muslimah dan Mukminah.


Dikau lebih berpengalaman dariku tentang niqab.Saya tidak pernah memakai niqab berbanding kalian.Syukurlah kepada Rabb akan dirimu :)


p's : saya tengah stress kerana saya bercakap dengan 'Alien' dari Cleverbot! . Harap-harap dia tak melampui ;p

Wassalam.

No comments :