13 January, 2012

Ukhwah Fillah : Ain.

Ukhwah Fillah,


Assalamualaikum.Rapat tak semestinya lesbian bagi wanita dan tak semestinya gay bagi lelaki.Mereka adalah ikhwan sesama mereka.Akhowat untuk akhowat manakala ikhwah untuk ikhwan.Mereka berpelukan,berjabat tangan , mencium pipi .. .itu bukanlah satu tindakan yang tak senonoh.Itu tindakan yang baik ! . Rasulullah SAW juga melakukan hal seperti ini.Merapatkan silaturrahim sesama mereka.

Saya dulu , mempunyai seorang kawan.Saya rapat dengan dia saja.Namanya Nurul Ain . ( ada dalam artikel saya sebelum ini : menceritakan perihal dia ) . Sebelum balik , saya mesti salam dan cium pipi dia.Mari mana adat itu saya tak tahu.Tiba-tiba.Tapi , saya rasa sayang dan kasih bila berlakuan seperti itu.Itu bukanlah tindakan yang tidak bermoral..Ianya adalah merapat ukhwah ... Allah suka..

Janganlah berangkapan kolot ! ... Trylah cium pipi kawan anda dengan biasa.Ada sayang di situ..Berjabat tangan ada nilai ukhwah disitu.Berpelukan ada berjuang di situ.

Tup-tup selepas lamaaaa itu, dengar kata nya saya dan Ain ini lesbian ?! . Lailahaillah....saya senyap je...
Ain pun senyap..kitorang tak salah...;pp


Saya sayang kawan saya !!! ^_______________^

1 comment :

Anonymous said...

saya sayang awak juga ^^ ;pp