16 February, 2012

Furious

Click here for more inspiring photos!

Assalamualaikum.Hye

Dinisbahkan kepada Imam Malik B. Anas, beliau berkata "Apabila kamu melihat individu mempertahankan kebenaran melalui caci maki & cercaan, KETAHUILAH, hati dan niatnya adalah ROSAK lagi CACAT, kerana kebenaran dari hati yang ikhlas itu TIDAK memerlukan cara sebegitu".
( ust Zaharuddin.net )

Heart , please come to me with new ways . Please , i won't to hopeless with YOUR mercy.Aku akui , aku orang itu . Bukan baik sangat aku ni . Bila depan adik beradik , buat jahat tapi bila dekat saim buat baik kemain.

Aku xnak duk kelantan.Biarpun aku tahu kelantan ni serambi mekah.Kalau salah cara tarbiah anak, salahlah jadinya.Aku xnak beraku dan bermung dengan adik beradik.Aku taknak! Aku nak duk selangor , banyak acara kat sana.Kelantan x sgt..Dan ada aral yang xboleh aku berjalan suka hati kat kelantan . Aku duk kat bandar tapi duk 'tepi' kampung . 

Kelantan kalau tarbiah anak salah cara , anak akan jadik jahat . Tapi kalau tarbiah dengan betul , anak akan jadik sangat baik . Tulah kelantan , bila halawatul iman masuk dalam hati dan kebetulan duk kelantan , akan rasa manis itu  .. Seperti duk kat tanah merah , tumpat , ketereh dan pelbagai tempat yang jauh dari kb . 

Allah...aku rungut.Astagfirullah....


Sebenarnya , ia datang dari HATI.

No comments :