29 February, 2012

Tired :'(



Sebarkan Cintamu :)

Wahai para duat,
“Teruslah bergerak, hingga kelelahan itu lelah mengikutimu.
Teruslah berlari, hingga kebosanan itu bosan mengejarmu.
Teruslah berjalan, hingga keletihan itu letih bersamamu.
Teruslah bertahan, hingga kefuturan itu futur menyertaimu.
Tetaplah berjaga, hingga kelesuan itu lesu menemanimu.” 

Aku tidak layak memegang title ' daie '
Bicaraku tidak sepetah yang lain
Hanya mengharapkan tulisan berbunga-bunga di alam maya
Aku tidak petah berbicara
Hanya tahu menaip itupun masih merangkak

Aku sering kali letih , tersasar dari jalanMU 
Aku kasihan dengan diriku
Apa yang harus aku buat 
Sabarkan hati ? Hati aku tidak sesabar insan lain
Mulutku jahat .....

Izinkan aku takbiratul ihram , ruku' serta sujud bersama para jemaah yang lain.
Amin  

No comments :