22 February, 2012

Sometimes lonely is better !


Kadang-kadang , bila berkeseorangan , kita dapat merasai baiknya seorang daripada ramai . Buat apa teman yang banyak , jika mereka semuanya EGO ?! Saya letih , kenapa saya sering ditinggalkan ? Saya faham , mereka yang bernama manusia , pasti ada pelbagai kerja . Tapi , kenapa ianya sering berlarutan ? Kenapa ianya tidak sementara ? 

Sudahlah , dia kadang-kadang tidak sekepala dengan saya . Menyebabkan saya naik geram . Geram tak bererti marah , tapi muka saya macam marah . Bila saya tanya , apa kelemahan / kekurangan saya , katanya saya ni panas baran ! Tak guna bercakap jika semuanya darimu !

Tadi , berkeseorangan lagi . Saya tidak punya geng seperti teman yang lain . Sebab saya malas nak geng ni . Saya lebih suka jalan berseorangan . Kerana saya sudah lama menempah kesunyian ini . Mereka semuanya ada teman masing-masing . Tinggalkan saya seorang di belakang . Saya hanya tunduk , senyum bila diguraukan , senyap tidak terkata apabila dipulau , disindir . 

Oleh sebab sunyi itu , saya seorangan . Saya ajak Allah untuk menemani saya . Dibawa al-masthurat dari rumah . Sorok dari pengetahuan teman , biarpun ada setengah dari mereka sudah tahu . Bukan apa , cuma hanya ingin menjaga hati . Hati ini tanpa riya' . Tak salahkan ? .____.

Jagalah hatiku ya Rab , hati teman-temanku agar ia selalu berada pada jalan lurus-MU. Amin.

No comments :