25 February, 2012

.The War.



Click here for more inspiring photos!

Assalamualaikum dan Hye.

Hari ni hari sabtu , bertarikh 25.2.2012 . Erm , baru ingat ,kelmarin birthday adik , hehe . SYAZWINA . Happy birthday chik , semoga dilimpahi rezeki dan dikurniakan halawatul iman . Em , kadang-kadang saya terfikir jugak . Kat facebook , buat masa ni lha , mereka post tentang derhaka pada orang tua . Kalau dilihat secara tersuratnya memang tak nampak sangat . Tapi saya rasa ianya ada yang lebih tersurat dan tersirat . Contohnya , saya sendiri . Umi saya habis-habisan suruh saya membaca buku dengan harapan saya berjaya . Tapi saya ni lalai sikit . Kadang-kadang tengok buku, teringat  kat PMR , kalau tak baca tak bley jawab pulak . Pastu teringat kat umi dan ayah pula , umi dan ayah yang selalu hantar ke tuisyen , bagi RM10.00 bayar duit tuisyen setiap pergi sana . BARULAH BACA DENGAN KHUSUKNYA !



Leka , lalai , buat dek dan sebagainya . Saya terfikir bukankah itu juga derhaka ? Parents suruh kita belajar , membaca tapi kita buat dek . Tidakkah hati mulia mereka tercalar ? Terasa ? Tersakit ? Allah T.T

Ayah Umi , seperti mana kakak berjaya mendapat 9A , kakngah juga boleh UMi Ayah , terima kasih kerana mendorongku . Sekarang bulan 2 , dan nak masuk bulan 3 , insyaAllah , saya akan / dapat sempat baca 9 buah buku , mahupun nota atau buku ringkasan PMR . tanpa jemu dan tanpa fb =.= *tulum

Aku tak mahu kecewakan hati mereka ! Ha , dan satu lagi . saya nak pergi ke sekolah mmp . Maahad Muhammadi Perempuan . Sekolah tu best . Kakak dan adik saya sekolah sana . Saya pun nak sekolah situ jugak .Doakan saya . he3 . syukran jazilan jiddan jiddan ,<3


Wassalam.

No comments :