19 June, 2012

Serius ? Taklahhh ..

productivemuslim:

#thinkPositive #islamicthinking #productivemuslim #happy (Taken with instagram)

Bismillahirrahmanirrahim.Sollu Alan Nabiy.

Assalamualaikum.

Wahai Tuhan , ampunilah daku andai aku berbuat kebaikan kerana orang lain 

Allah , letihnya hidup ini . 
Ke sana ke mari . Dahlah banyak homework , ermm , bukan nak merungut eh tapi nak mengadu (taklah)
Tugas seorang pengawas  , kadang-kadang memang tercabar jugak . Sebab sedikit banyak problem tu datang . Saya tak boleh jadi muka yang manis . Saya cuba , ok . Saya senyum bila jumpa orang tapi sedihnya ada orang salah faham saya ni serius . Ok , saya faham kenapa dia cakap macam tu sebab saya sendiri pun tahu yang saya ni ada muka yang serius . 

Saya serius dalam banyak perkara.Bukan setakat tugas sahaja.Tapi sekrang , saya nak ubah diri saya . Saya tak nak jadi garang bila 'jaga' kelas tu sebab kelas tu tidak boleh ada 'garang' . Kena ada kelembutan barulah mereka dengar kata. Tu pun belum tentu semua orang . Tapi insyaAllah , degan izin-Nya tiada yang mustahil.

Ya Allah , kurniakanlah aku sahabat yang solehah.Amin.

Syahira Hamdan
29 Rejab 1433

No comments :