02 March, 2012

Treasure . will you find it ?


Find the beautiful one . The red heart in green grass.Hidden treasure in the black place . Will you find it ?

Hati itu umpana kaca , kaca yang menyilau tika disapa mentari , 
Membantu mentari menyibarkan kilauan cahaya ,
Pancaran kaca ibarat kita sendiri  , 
Baik hati , maka baiklah perlakuan kita :)

Apapun , kita kena usahakan . 
Jihad dalam sesebuah konsep hati ,
Mujahadatunnafsi , bukan satu ujian yang mudah.

Linangan air mata ,berat kaki melangkah , tersenyum hati biarpun zahirnya nangis semahu-mahunya .
Aku tanya kepada Allah , apa yang membuatkan aku letih ?
Aku masih tak khusyu' solat ? sedangkan aku berusaha untuk khusyu''
Sampaikan berbuih mulut umi untuk menjadi semua pertanyaan aku , "kenapa adik xbleh khusyu' umi?" :')

Tp , hati tetap sedih  . Sampai 1 hati . Tahan hati biar khusyu'
Dibaca surah Al-Fatihah ,
Tergambar seluruh bait ayat2 yang dilafazkan ,
Alangkah bahagianya ...

Kaca hati , cahaya hati .
Menjadikan kita merasai halawatul iman ;)

No comments :